Water

Hur kommer det sig att det alltid tar mycket längre tid att få varmvatten än kallvatten i kranen? Hur ser de där ledningarna ut egentligen? Det är sådant jag brukar fundera över alla tusen gånger om dagen som jag tvättar händerna. Det måste ju vara så att det redan ligger kallnat vatten i varmvattenledningen som måste komma ut innan det nya varmvattnet kommer, men jag undrar ändå hur det ser ut. Går ledningarna parallellt med varandra? Hur ser det ut där varmvattnet värms upp? Och det är så himla olika hur lång tid det tar på olika ställen. Till exempel tar det evigheternas evighet för varmvattnet att bli vart på vår övervåning. Man får spola i god tid om man inte vill frysa fingrarna av sig.
I Oslo (jag är halvnorsk förresten, har pappas släkt på där) är vattnet iskallt när man ska dricka det, för där ligger ledningarna längre nergrävt i jorden. Jag lyckas alltid glömma bort detta och blir jämt lika överlycklig när jag upptäcker hur gott det är. Det är alltid lika otillfredsställande att dricka det svenska vattnet när man varit i Norge ett tag. Men man vänjer sig...
 
Haha, nu blev det ett inlägg om bara vatten. Vatten, vatten, bara vanligt vatten...
 
Som ni, som inte existerar förresten - kom jag precis på, märker är jag ingen höjdare på att uppdatera. Det beror nog främst på att jag inte har så mycket att berätta. Jag skriver meningslösa saker så som vatten, som visserligen är bland det viktigaste vi har för att kunna överleva. Men ni fattar poängen.
 
Nu är det dags för mig att gå och borsta tänderna. Tänk vad jag slösar när jag inte stänger av vattnet under tiden... Nej, nu ska jag sluta skriva om vatten.

Kommentarer
Postat av: fanny ahlm - hörselskadad

fin blogg du har =)

2015-04-13 @ 21:50:28
URL: http://nouw.com/ahlm
Postat av: Anonym

Hej Sigrid! Kan du berätta om hur det går i boendet? Har du en egen lägenhet med personal? :) låter super! Också kan jag inte låta bli att undra över din syster, har hon också fått anorexi? Saknar dina blogginlägg

2015-06-23 @ 17:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback