Rödsprakande och gula färger

Jag har varit jättesjuk, fick till och med ligga på sjukhus ett par nätter. Riktigt otäckt, jag har inte varit sjuk på flera år. Nu mår jag bättre, men har inte haft mycket ork. Jag har inte kommit utanför dörren mer än för att åka och handla, men jag har det ganska bra ändå. Min vetekudde går i mikrovågsugnen flera gånger om dagen och jag dricker då och då ett par koppar te. Jag tar vara på min älskade höst så gott jag kan. På nätterna kan man se från fönstret hur en grävling går utanför och äter plommon som fallit ner på marken.
 
I torsdags såg jag en annons i tidningen; Jimmie Åkesson skulle samma dag komma och föreläsa och signera en bok han har skrivit. Det var väldigt tråkigt att det kom med så kort varsel, för jag hade gärna velat åka och lyssna. Jag är ingen anhängare till Sverigedemokraterna men det är inte fel att vara där ändå, snarare tvärt om ifall man blir så trångsynt att man inte ens kan tåla att höra var någon annan har att säga. Jag tror att det kan vara nyttigt. Nästa år råder mitt första val. Jag ska hålla utkik efter fler föreläsningar med andra politiker från olika partier så att jag kan ta del av det. Alla som orkar borde göra vad man kan för att det ska bli bättre.
 
I mina öron spelas "True Colors" och jag blir alldeles nostalgisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback