MÖTE MED BARN- OCH ÄLDREMINISTERN

 
I förrgår var en stor dag för mig. Jag fick med stöd av Barnombudsmannen träffa Sveriges barn- och äldreminister, Maria Larsson. Jag berättade om brister utifrån mina egna erfarenheter och blev positivt överraskad av hennes stora intresse att lyssna och vilja förstå. Vi pratade mycket utifrån text jag har skrivit, som hon också tyckte att jag ska ha som underlag till en bok så att fler får möjlighet att förstå. När vi slutligen var klara kändes det som att jag hade fått sagt allt jag ville. Innan de gick tog vi lite kort, och hon tackade för att hon fått ta del av det jag haft att säga.
 
Utöver själva minister-mötet fick jag också av Barnombudsmannen reda på vad resultatet av mötet med Västra Götalands-politikerna blev - och till min stora lycka visar det sig att det har lett till förändring.
 
Efter den långa dagen var jag helt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback