Vi ser ju inga stjärnor där inget mörker är.

För några dagar sedan fick jag mig en tankeställare. Jag nämnde under en konversation med en person att jag är dålig på att läsa och att jag alltid avskytt de skoluppgifter som gått ut på att hela klassen ska läsa en text var och en för sig under tystnad och sedan gå igenom innebörden högt tillsammans. Den sista biten har jag nästan aldrig hunnit med eller också har jag slarvat mig igenom hela texten utan att förstå vad den handlat om. Kass, värdelös och sämst... Varje gång. Men personen jag pratade sa så här: "Sigrid, du är inte dålig på att läsa, vi båda vet att du kan läsa. Du läser bara långsamt". Efter en stund sjönk det in, och ja. Jag läser bara långsamt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback