Världen står i lågor.

Någons cigarettrök har letat sig in genom mitt tidigare öppna fönster och jag orkar verkligen inte sätta korsdrag. Inte när det regnar. Röken märks väl ändå inte om en stund…

Det är verkligen mörkt ute. Alla gatlyktor tändes för länge sedan och här inne har jag mina IKEA-spöklampor bredvid mig. Allting går så himla fort.

När jag var liten brukade jag och mina kompisar försöka fånga alla löv som föll från träden innan de nådde till marken, och tävlade om vem som fångat flest. Vi brukade också rafsa ihop stora högar som vi kastade oss i och begravde varandra under, och vi hade lövkrig nästan varje dag. Tänka att det kanske var 8 år sedan. Visst är det ingen stor siffra, men det är ändå halva mitt liv!

Många klär sig fint på hösten, i stora stickade koftor och halsdukar, benvärmare och kängor. Jag använde min svarta tyllkjol i två lager jättemycket förra och förr-föra året och tjockare strumpbyxor ska införskaffas så att jag kan ha den på mig igen. Knästrumpor tycker jag också mycket om.

I stunden sitter jag och lyssnar på musik. The Perishers är jag helt såld på. ”Trouble Sleeping” spelas i hörlurarna just och den har jag många minnen som följer med.

Nu börjar det bli dags att krypa under täcket. Jag är egentligen inte särskilt trött, men det är skönt att bädda ner sig ändå.

Imorgon är en ny dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback