APOTEK

Jag har ingen aning om vad jag vill börja jobba med eller utbilda mig till om några år, och det är ingenting jag tänker stressa fram heller. Men jag är ganska säker på att jag vill testa på lite olika saker innan jag hoppar på något större projekt, för att skaffa mig erfarenhet och se vart den leder mig.

Idag var det ingen kö på Apoteket och kvinnan i kassan verkade trevlig, så jag frågade henne varför hon hade valt att jobba på just apotek. Hon blev både glad och förvånad och berättade att det blev så av en slump, att hon först velat jobba på posten med pappersarbete men sedan ändrat sig då en släkting jobbade på apotek och trivdes. Nu hade kvinnan jobbat där i 40 år. Det var roligt att prata med henne och samtalet spann iväg till både det ena och andra, men efter 20 minuter var vi tvungna att gå vidare.

 

Nu vet jag hur det kan vara att jobba på apotek.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback